امروز جمعه, 10 فروردين 1403 - Fri 03 29 2024




آمار بازدید سایت

بازدید امروز127
بازدید دیروز359
بازدید این هفته1411
بازدید این ماه7294
بازدید کل4254439

ریسه دو انشعاب برای صید کپور

ریسه دو انشعاب کفخواب

در روش کف خواب، با توجه به عملکرد سرب که رساندن طعمه به محل مورد نظر صیاد و نگه داشتن طعمه در آنجا است ، به تناسب طول پرتاب و سرعت جریان آب و خصوصیات زیر آب مثل شنی یا ریگی بودن  بستر یا موانع زیر آب مثل شاخه و تنه درختان یا گیاهان،  از سربی مناسب استفاده میکنیم که حتی الامکان کوچک بوده و سنگینتر از نیاز نباشد.یا به عبارت دیگر : به حد لازم بزرگ و به اندازه ممکن کوچک باشد.

البته بدون سرب نیز با سیب زمینی ویا خمیر هم میتوان چنانچه آب جریان نداشته و محل مورد نظر نیز نزدیک ساحل باشد ماهیگیری نمود.آویزان کردن مقداری یونولیت یا وزنه ای متناسب با ضخامت نخ  و سرعت آب به قسمتی از نخ در بین حلقه های چوب  ویا  استفاده از بازر، زنگوله  و.....تشخیص راحت ترنوک زدن ماهی را امکان پذیر میکند.

نگه داشتن نخ در بین انگشتان برای تشخیص نوک زدن ماهی،  قدیمی ترین ، ارزان ترین ، مطمعن ترین و در عین حال  گاهی خسته کننده ترین روش است.

در روش کف خواب میتوانید از چوبهای مختلفی مثل تلسکوپی، چند تکه یا فیدر استفاده کنید.

با توجه به محلی که در آن ماهی میگیرید میتوانید نوع و طول چوب را تعیین کنید.

شناور

علاوه بر روش متداول کف خواب ،  برای ارائه طعمه در کف آب، امکان استفاده از شناور هم وجود دارد.

برای این منظور باید ابتدا عمق آب را اندازه بگیریم سپس شناور را طوری تنظیم کنیم که طعمه در کف آب ارائه شود  طوری که شناور در سطح آب کمی متمایل باشد.سپس سرب بصورت آزاد روی نخ اصلی سوار میشود و در انتها کارابین و قلاب


بستن


1391 - 1392 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به وب سایت تخصصی ماهیگیری ایران فیشینگ می باشد . (طراحی : فرید خسروی www.ZAMANISP.com )
مجوز استفاده از قالب خبري ناب نيوز براي اين دامنه داده نشده , براي دريافت مجوز قالب بر روي لينک ، ( درخواست مجوز ) کليک کنيد