امروز سه شنبه, 29 اسفند 1402 - Tue 03 19 2024




آمار بازدید سایت

بازدید امروز210
بازدید دیروز150
بازدید این هفته360
بازدید این ماه4249
بازدید کل4251394

تنظیم کلاچ چرخ ماهیگیری

تنظیمات و کاربرد کلاچ در هنگام ماهیگیری

در هنگام ماهیگیری کلاچ چرخ باز باشد یا بسته؟این موضوع یکی از مهمترین سوالاتی است که افرادی که در اوایل اشنایی با ماهیگیری هستند با آن مواجه می شوند.در ادامه این مطلب تنظیمات کلاچ را در تمامی قسمتهای ماهیگیری توضیح می دهیم

خسته کردن ماهی های بزرگ با استفاده از کلاچ:

کاربرد کلاج  در ماهیگیری هنر ماهیگیر نامیده می شود شما با کمک کلاج موتور می توانید حتی ماهی به وزن دوبرابر کشش نخ خود را صید کنید. یعنی اگر قدرت کشش نخ شما ۵ کیلو باشد شما با استفاده از کلاج و تنظیمات آن ماهی های تا وزن ۱۰ کیلوگرم را می توانید به راحتی صید کنید بدون پارگی نخ ماهیگیری.

این کار چطور امکانپذیر است؟

کلاج بر وری اسپول موتور سوار شده است که در تصویر بالا نشان داده شده است کلاج کار های زیادی را انجام می دهد که با مهمترین آنها در این پست آشنا می شوید. کلاج به صورت پیچ و مهره بر روی اسپول سوار شده است که شما می توانید آن را شل و سفت کنید در حالت معمولی همیشه تمام کلاج ها سفت بسته شده است ولی این صحیح نمی باشد. برای مثال شما فکر کنید که نخی را بر روی موتور ماهیگیری خود بستید شماره ۳۰ به قدرت کشش ۴ کیلو در هنگام صید ماهی و جنگندگی با ماهی های بیشتر از این وزن مطمعنا نخ ماهیگیری شما پاره می شود خوب کلاج موتور در همین مواقع به کمک ماهیگیر و نخ ماهیگیری می آید شما می توانید کلاج را تنظیم کنید که اگر فشار بیشتر از ۴ کیلو به نخ و چوب وارد شد کلاج به صورت خودکار نخ را آزاد کند و ماهی به هیچ وجه نمی تواند با هیچ ضربه ای نخ یا چوب شما را بشکند یا پاره کند.

در این موقع ماهی به هرجا که دوست دارد با فشار تمام نخ را آزاد می کند و با خود می برد ولی تا اندازه ای می تواند این کار را انجام دهد و دیگر به سادگی خسته می شود و ماهی خسته شده مثلا به وزن ۱۰ کیلوگرم به راحتی بر روی آب شناور می ماند وشما می توانید بانخ ۳۰ به قدرت ۴ کیلوگرم را به آهستگی به کنار خود هدایت کنید.

تنظیم کلاچ هنگام پرتاب سرب:

دیگر کاربرد های کلاج در پرتاب سرب می باشد زمانی که شما در پرتاب ضربه محکمی را به چوب وارد می کنید برای پرتاب اگر کلاج سفت باشد احتمال شکستن سرچوب یا پارگی ۱۰۰ ٪ نخ ماهیگیری و جود دارد ولی اگر کلاج در هنگام پرتاب شل باشد دیگر کمتر این اتفاقات می افتد.

تنظیم کلاچ در ماهیگیری های انتظاری:

در هنگامی که شما در کنار ساحل دریا یا دریاچه منتظر صید ماهی هستید همیشه کنار چوب خود نیستید حالا اگه شما در ساحل دریا بودید و کنار چوب ماهیگیری خود نبودید یک ماهی مثلا ۵ کیلویی مثل کوسه به قلاب بزنه مطمئن باشید اگه کلاج شل نباشه تمام سیستم ماهیگیری شما را با سرعت تمام به درون آب میکشه در این مواقع است که کلاج شما باید شل باشه که زمانی که ماهی طعمه رو بلعید و فرار کرد نخ رو با خودش ببره نه چوب و چرخ ماهیگیری رو.

تنظیم کلاچ در سیستم بایت رانر:

در ماهیگیری با ریسه و سیستم بایت رانر نیز باید کلاج باز باشد تا ماهی به سادگی بتواند طعمه را بردارد هنگامی که ماهی طعمه رو برداشت با کلاچ دوم که از قبل تنظیم شده ماهی را خسته می کنیم.

لطفا دیدگاه خود را بیان فرمایید

ebifisher


بستن


1391 - 1392 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به وب سایت تخصصی ماهیگیری ایران فیشینگ می باشد . (طراحی : فرید خسروی www.ZAMANISP.com )
مجوز استفاده از قالب خبري ناب نيوز براي اين دامنه داده نشده , براي دريافت مجوز قالب بر روي لينک ، ( درخواست مجوز ) کليک کنيد