امروز سه شنبه, 29 اسفند 1402 - Tue 03 19 2024




آمار بازدید سایت

بازدید امروز212
بازدید دیروز150
بازدید این هفته362
بازدید این ماه4251
بازدید کل4251396

مرگ 2 میلیون ماهی در سد فشافویه

  فاجعه مرگ 2 میلیون ماهی در سد فشافویه

پی اطلاعات دریافت شده طی چند روز گذشته بیش از 30 تن ماهی در سد فشافویه شهرستان

اسلامشهربه دلیل ورود فاضلاب شهرک واوان تلف شدند.درسد فشافویه پرورش ماهیانی چون:

کپور، آمور،و... صورت می گرفت . که متاسفانه تا روز سه‌شنبه حدود 2 میلیون

قطعه ماهی تلف شده از این سد جمع‌ آوری شده است. سد فشافویه حدود 200 هکتار وسعت

داردکه آب آن آلوده شده است ودیگر قابل استفاده نیست.

 

 
 
  
  به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرارو:
 
مدیرکل محیط زیست استان تهران امروز جزئیات جدیدی از آخرین پیگیری‌ها و دلایل مرگ دو میلیون ماهی در سد فشافویه را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، محمد هادی حیدرزاده درباره آخرین اقدامات و نتایج بررسی‌ها در خصوص تلف شدن دو میلیون ماهی در سد فشافویه اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه اواخر هفته گذشته این اتفاق افتاد دستگاه‌های منطقه‌ای خودشان ورود کردند و بنا شد در این خصوص یکپارچگی صورت گرفته و به جمع‌بندی برسیم.
وی مهم‌ترین دلیل این بحران در سد فشافویه را ضعف مدیریت بهره‌بردار و عدم تناسب میان آب ورودی و تخم‌ریزی ماهی‌ها عنوان کرد و گفت:‌ با توجه به این که مساحت این دریاچه 200 هکتار بوده می‌بایست حجم تخم‌ریزی نیز برای 200 هزار ماهی انجام می‌شد و این در حالی است که در حال حاضر مساحت این دریاچه به 50 هکتار رسیده است.
مدیرکل محیط زیست استان تهران یکی از دلایل مرگ این ماهی‌ها را کمبود اکسیژن عنوان کرد و افزود: به هر حال ورود فاضلاب نیز می‌تواند روی این موضوع تاثیرگذار باشد.
حیدرزاده با بیان اینکه نهایتا تا اوایل هفته آینده نتایج این موضوع اعلام خواهد شد، گفت: تا مشخص شدن موضوع، بهره‌برداری از این سد متوقف است و باید پرورش ماهی از این محل لغو شود.
وی اضافه کرد: در سال 86 محیط زیست اعلام کرده بود که بهره‌برداری از این محل مناسب نیست و مهم‌ترین موضوع ضعف مجموعه بهره‌بردار بوده که البته تا مشخص شدن کامل نتایج نمی‌توانیم در این خصوص اظهار نظر کنیم.
وی با بیان اینکه مالک این مجتمع تاکنون متهم نشده، اضافه کرد: برابر گزارش فرمانداری این مجتمع حق‌آبه‌ای نیز نداشته است.
وی ادامه داد:‌ یکی از درخواست‌های ما مبنی بر این بود که شیلات و دامپزشکی باید نظارت معنادار و بیشتری روی این موضوع داشته باشند و براساس میزان آبی که این محل داشته برنامه‌ریزی کنند.
حیدرزاده با اشاره به مکاتباتی که اداره کل محیط زیست استان تهران از سال 86 در این خصوص داشته است، گفت:‌ البته مجوز بهره‌برداری از این محل با سازمان محیط زیست نیست و جهاد کشاورزی آن را صادر می‌کند.
به گفته مدیرکل محیط زیست استان تهران
(بررسی کارشناسان نشان دهنده این است که این محل مجوز بهره‌وری‌ آبزی‌پروری را نداشته است.)
 

روزنامه جمهوري اسلامي
09/02/1393
سرويس خبر: داخلي

دستور فوري استاندار تهران براي بررسي مرگ ماهيان سد فشافويه

 

 


استاندار تهران گفت: بعد از شنيدن خبر تلف شدن 2 ميليون ماهي در سد فشافويه دستور پيگيري فوري را صادر كردم.
سيدحسين هاشمي در مورد گزارش محيط زيست و اداره آبفاي تهران در خصوص تلف شدن 2 ميليون ماهي در سد فشافويه گفت: تا زماني كه كار دقيق كارشناسي نشود نمي‌توان اظهار نظر كرد.وي افزود: البته پس از شنيدن اين خبر سريعا موضوع را پيگيري كرده ودستور تحقيق در مورد دلايل اين رخداد را صادر كردم.

 


تصاویری دلخراش از این فاجعه

 

 

 

 

منابع:سایت خبری تحلیلی فرارو-روزنامه جمهوری اسلامی-تصاویر:سایت خبری مشرق نیوز و ایسنا


بستن


1391 - 1392 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به وب سایت تخصصی ماهیگیری ایران فیشینگ می باشد . (طراحی : فرید خسروی www.ZAMANISP.com )
مجوز استفاده از قالب خبري ناب نيوز براي اين دامنه داده نشده , براي دريافت مجوز قالب بر روي لينک ، ( درخواست مجوز ) کليک کنيد