امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024




آمار بازدید سایت

بازدید امروز72
بازدید دیروز177
بازدید این هفته652
بازدید این ماه6426
بازدید کل4261486
ریسه ماهیگیری.ریسه کپور.ماهیگیری با قلاب.بهترین ریسه های ماهیگیری

ریسه های کاربردی

ریسه حرکت آزاد


این ریسه به ماهی اجازه می دهد تا طعمه را با کمترین احساس و بدون مقاومت بردارد. خصوصأ اگر با نخهای شل و نرم ماهیگیری (نخهای بافته شده) باشد.همواره یک سرب چاکدار می بایست بر روی نخ اصلی در بالای گره هرزه گرد برای محافظت از ریسه در اثر ضربه سرب تعبیه گردد.ممکن است اینگونه سرب ها که در شکل ملاحظه می فرمایید در کشور موجود نباشد می توانید از سربهای زیتونی استفاده نمایید. این سربها به شکل زیتون بوده و در میان آن سوراخی است که عملکرد مشابه به سرب بکار رفته در شکل دارد. در استفاده از این ریسه به دستگاه Buzzer نیازمندیم

 

ریسه شناور یا آشکار

به این دلیل این ریسه را ریسه آشکار نامیده اند که به طعمه اجازه می دهد تا در بستر دریاچه آشکار باشد. این زمانی می تواند سودمند باشد که در کف بستر دریاچه قلوه سنگ یا آثار مخروبه یا پوشش گیاهی وجود داشته و به دید طعمه آسیب برساند. در این ریسه حتما می بایست از طعمه شناور استفاده شود. همچنین یک سرب چاکدار بر روی ریسه می تواند فاصله طعمه را از کف بستر دریاچه تعیین نماید. یادمان نرود که شناور درون طعمه باید به اندازه ای باشد که بتواند طعمه و قلاب را از کف بستر بلند نماید.

ریسه گیره قفل دار برای استفاده از طعمه کرم

این ریسه از ادغام گیره قفلی برای کرم و حلقه فلزی (O) به دست می آید. حلقه (O) در قلاب واقع شده و از طریق یک نخ بافته شده انعطاف پذیر به آن متصل شده است.گیره قفلی کرم به این حلقه آویخته شده است و اجازه می دهد تا در بالای قلاب قرار گیرد. نکته ای که در آن وجود دارد این است که وقتی یک ماهی سعی می کند تا طعمه را از دهان خارج نماید، نخ بافته شده شکم خواهد داد و قلاب از دهانش خارج نخواهد شد.
آنچه که مهم است استفاده از یک نخ ریسه سفت و محکم می باشد. کار ریسه سفت نگه داشتن ریسه در جای خود، هنگامیکه نخ بافته شده شکم می دهد، می باشد. برای جنس ریسه پیشنهاد می شود که از نخهای فلوروکربن سفت که نامرئی می باشد استفاده شود. حتمأ طول ریسه را کوتاه بگیرید و بیشتر از 10 سانتیمتر نباشد.
با تست ریسه مطمئن شوید که بدرستی ریسه غوطه ورمی شود وگرنه اگر قلاب برای نگه داشتن حالت غوطه وری سنگین باشد، براحتی از دهان ماهی خارج خواهند شد. استفاده از قلابهای ساق بلند بدین معنی است که شما می توانید از نخ بافته شده بلندتر استفاده کنید. ساختش کمی راحتتر است و همچنین اجازه می دهد که نخ بافته شده بیشتر شکم دهد.
حلقه (O) می بایست در بالای ساق قلاب نصب شود؛ برای اینکه به آن اجازه ندهد تا از روی قوس قلاب عبور کرده و از نوک قلاب خارج شود. در اینجا استفاده از کرمهای مصنوعی برای کمک به غوطه وری نسبت به کرمهای طبیعی توصیه می شود.

لطفادیدگاه خودرابیان فرمایید

منبع:fishing.ir


بستن

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

نظرات  

+3 #6 جواب: ریسه های کاربردیreza 1395-06-29 06:11
با عرض سلام خدمت شما.من یک مشکل دارم ماهیها به قلاب توک میزنن ولی به دام نمیفتن وقتی هم که به دام میفتن قلاب از دهنشون در میره.ریسه ای که استفاده میکنم حدود دوتا قلاب با استفاده از گره تی زدم.طعمه هم روده مرغه.سایز قلابم 5.از این ریسه آزاد هم خیلی خوشم اومده منتها نمیدونم چطور بسازم.لطفا راهنماییم کنید.ممنونم
پاسخ:نیما
با سلام.رضا جان هنگامی که از طعمه روده مرغ استفاده می کنی طعمه را بصورت دولایه مانند روکش با فشار روی قلاب بکش بصورتی که طعمه از قلاب زیاد آویزان نباشد که ماهی هنگام نوک زدن و تست طعمه مجبور باشد طعمه را با قلاب وارد دهان خود کند.و مشکل دوم شما این است که هنگامی که ماهی به قلاب می افتد نباید نخ اضافه داشته باشی که به ماهی فرصت فرار دهی.شما باید وقتی که ماهی طعمه را نوک و یا تست می کند با یک شوک سریع قلاب را با دهان ماهی درگیر کنی وقتی ماهی به قلاب افتاد قسمت مهم اینجاست که نباید نخ شما شل یا اضافه باشد حتی هنگام نخ دادن به ماهی باید با فشار ماهی نخ از چرخ شما خارج گردد.تمام این مراحل در سایت توضیح داده شده.موفق باشی
+7 #5 جواب: ریسه های کاربردیعلیرضا 1394-07-14 08:24
سلام ریسه حرکت ازاد وشناور ازهمه بهتر عمل میکنه.

پاسخ:نیما
سلام.درسته علی جان این دو ریسه کاربردشون بیشتره.
+8 #4 جواب: ریسه های کاربردیمحمد عزیزی رندی 1394-07-06 10:22
سلام ببخشید ما عکس فرستادیم هنوز نذاشتین

پاسخ:نیما
با سلام.محمدجان تصاویر شما منتشر شد.با تشکر
+12 #3 جواب: ریسه های کاربردیhosseini 1394-04-14 20:25
با تشکر بسیار عالی بود لطف کنید ماهیگیری رود خانه و شیوه طعمه گذاری را شرح بدید
پاسخ:نیما
با سلام.چشم در اسرع وقت
+13 #2 جواب: ریسه های کاربردیفرزین 1394-03-05 21:51
ساده و خوب ممنون
پاسخ:نیما
سلام.ممنونم فرزین عزیز
+13 #1 جواب: ریسه های کاربردیمحمد 1394-02-31 04:04
سلام ممنون از نوشته علمیتون.
پاسخ:نیما
باسلام و تشکر از شما محمد عزیز

1391 - 1392 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به وب سایت تخصصی ماهیگیری ایران فیشینگ می باشد . (طراحی : فرید خسروی www.ZAMANISP.com )
مجوز استفاده از قالب خبري ناب نيوز براي اين دامنه داده نشده , براي دريافت مجوز قالب بر روي لينک ، ( درخواست مجوز ) کليک کنيد