امروز سه شنبه, 29 اسفند 1402 - Tue 03 19 2024




آمار بازدید سایت

بازدید امروز229
بازدید دیروز150
بازدید این هفته379
بازدید این ماه4268
بازدید کل4251413

ریسه های کاربردی

ریسه حرکت آزاد


این ریسه به ماهی اجازه می دهد تا طعمه را با کمترین احساس و بدون مقاومت بردارد. خصوصأ اگر با نخهای شل و نرم ماهیگیری (نخهای بافته شده) باشد.همواره یک سرب چاکدار می بایست بر روی نخ اصلی در بالای گره هرزه گرد برای محافظت از ریسه در اثر ضربه سرب تعبیه گردد.ممکن است اینگونه سرب ها که در شکل ملاحظه می فرمایید در کشور موجود نباشد می توانید از سربهای زیتونی استفاده نمایید. این سربها به شکل زیتون بوده و در میان آن سوراخی است که عملکرد مشابه به سرب بکار رفته در شکل دارد. در استفاده از این ریسه به دستگاه Buzzer نیازمندیم

 

ریسه شناور یا آشکار

به این دلیل این ریسه را ریسه آشکار نامیده اند که به طعمه اجازه می دهد تا در بستر دریاچه آشکار باشد. این زمانی می تواند سودمند باشد که در کف بستر دریاچه قلوه سنگ یا آثار مخروبه یا پوشش گیاهی وجود داشته و به دید طعمه آسیب برساند. در این ریسه حتما می بایست از طعمه شناور استفاده شود. همچنین یک سرب چاکدار بر روی ریسه می تواند فاصله طعمه را از کف بستر دریاچه تعیین نماید. یادمان نرود که شناور درون طعمه باید به اندازه ای باشد که بتواند طعمه و قلاب را از کف بستر بلند نماید.

ریسه گیره قفل دار برای استفاده از طعمه کرم

این ریسه از ادغام گیره قفلی برای کرم و حلقه فلزی (O) به دست می آید. حلقه (O) در قلاب واقع شده و از طریق یک نخ بافته شده انعطاف پذیر به آن متصل شده است.گیره قفلی کرم به این حلقه آویخته شده است و اجازه می دهد تا در بالای قلاب قرار گیرد. نکته ای که در آن وجود دارد این است که وقتی یک ماهی سعی می کند تا طعمه را از دهان خارج نماید، نخ بافته شده شکم خواهد داد و قلاب از دهانش خارج نخواهد شد.
آنچه که مهم است استفاده از یک نخ ریسه سفت و محکم می باشد. کار ریسه سفت نگه داشتن ریسه در جای خود، هنگامیکه نخ بافته شده شکم می دهد، می باشد. برای جنس ریسه پیشنهاد می شود که از نخهای فلوروکربن سفت که نامرئی می باشد استفاده شود. حتمأ طول ریسه را کوتاه بگیرید و بیشتر از 10 سانتیمتر نباشد.
با تست ریسه مطمئن شوید که بدرستی ریسه غوطه ورمی شود وگرنه اگر قلاب برای نگه داشتن حالت غوطه وری سنگین باشد، براحتی از دهان ماهی خارج خواهند شد. استفاده از قلابهای ساق بلند بدین معنی است که شما می توانید از نخ بافته شده بلندتر استفاده کنید. ساختش کمی راحتتر است و همچنین اجازه می دهد که نخ بافته شده بیشتر شکم دهد.
حلقه (O) می بایست در بالای ساق قلاب نصب شود؛ برای اینکه به آن اجازه ندهد تا از روی قوس قلاب عبور کرده و از نوک قلاب خارج شود. در اینجا استفاده از کرمهای مصنوعی برای کمک به غوطه وری نسبت به کرمهای طبیعی توصیه می شود.

لطفادیدگاه خودرابیان فرمایید

منبع:fishing.ir


بستن


1391 - 1392 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به وب سایت تخصصی ماهیگیری ایران فیشینگ می باشد . (طراحی : فرید خسروی www.ZAMANISP.com )
مجوز استفاده از قالب خبري ناب نيوز براي اين دامنه داده نشده , براي دريافت مجوز قالب بر روي لينک ، ( درخواست مجوز ) کليک کنيد