امروز سه شنبه, 29 اسفند 1402 - Tue 03 19 2024




آمار بازدید سایت

بازدید امروز210
بازدید دیروز150
بازدید این هفته360
بازدید این ماه4249
بازدید کل4251394

انواع هرزه گردهای ماهیگیری

هرزگرد ماهیگیری


هرزگرد رابطی بین نخ اصلی(نخ بسته شده روی موتور ماهیگیری)ولیدر(به مجموع ریسه ، قلاب ، سرب) میباشد که یکی از تجهیزات مهم هر ماهیگیر به حساب می آید هرزگرد علاوه بر اینکه از تابیده شدن نخ جلوگیری می کند باعث می شود که نیروی ماهی تعدیل شده و در طول نخ چوب و دستان ماهیگیر پخش شود و کمک شایانی در خسته شدن ماهی به دام افتاده می نماید

مزایایی استفاده از هرزگرد

1. در ماهیگیری کپور در پرتاب های بلند نقش زیادی دارد(چرخش های سرب را دفع می کند و نمی گزارد این چرخش ها به نخ اصلی برسد ومانع از پرتاب بلند شود .

2. هرز گرد در پراتب باعث میشود که انشعاب ریسه که لاب و طعمه به آن متصل می باشد به دور ریسه نپیچد.

3. در ماهیگیری قزل آلا بهترین رابط بین لانسه ونخ اصلی می باشد (زیرا لانسه در حال چرخش می باشد وهرزگرد باسیستم خود باعث بهتر چرخیدن لانسه می شود)

4. اگر در ماهیگیری از هرزگرد استفاده می کنید همیشه نخ اصلی شما دست نخورده باقی می ماند و از طول آن هیچ وقت کم نمی شود یا بریده نمی شود برای ریسه زدن اگرازهرزگرد استفاده میکنیدبه راحت  میتوانید ریسه را تعویض نمایید.

هرزگرد سه راهی

هرزگرد سه راه وسیله ای برای اتصال ریسه به یک دیگر می باشد مثل هرز گرد ساده ولی با این تفاوت که در این هرزگرد از مهرهای کوچک استفاده شده که حرکت را حت تری برای گردش حول محور خود داشته باشد که معمولا رنگ این مهره ها قرمز رنگ است. کاربرد اصلی این سه راه در ماهیگیری در دریا می باشد که  طعمه به تواند به همراه امواج کف آب به را حتی به حرکت در بیاید وجلب توجه بیشتری داشته باشد و توجه  ماهی ها را به خود جلب کند . .

منبع:(کتاب راهنمای عمومی ماهیگیری)ابراهیم عابدی فر


بستن


1391 - 1392 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به وب سایت تخصصی ماهیگیری ایران فیشینگ می باشد . (طراحی : فرید خسروی www.ZAMANISP.com )
مجوز استفاده از قالب خبري ناب نيوز براي اين دامنه داده نشده , براي دريافت مجوز قالب بر روي لينک ، ( درخواست مجوز ) کليک کنيد