امروز سه شنبه, 29 اسفند 1402 - Tue 03 19 2024




آمار بازدید سایت

بازدید امروز209
بازدید دیروز150
بازدید این هفته359
بازدید این ماه4248
بازدید کل4251393

صید کپور به روش شناوری

           صید کپور به روش شناوری

شناور یکی از آن معدود چیزهایی است که وقتی ناپدید می شود نسبت به آن زمانی که آشکار است لذت بیشتری دارد البته در هنگام ماهیگیری.
استفاده از شناور یکی از موثرترین و حساسترین روشها برای صید کپور محسوب می شود. با یک شناور ساده می توانید احساسی واقعی و لذتی فراموش نشدنی را کسب نمایید. انتخاب شناور صحیح برای این کار بسیار مهم است. در سراسر کشور شناورهای خوب در دسترس بسیاری وجود دارند اما انتخاب نوع و شکل آن سلیقه ای است. مثلأ برخی از شناورهایی با حساسیت بالا و ظاهری لاغر استفاده می کنند.


برای نصب شناور بر روی نخ از دو روش استفاده می شود. نخست آنکه وقتی شناور را از نخ عبور عبور دادند توسط یک لوله یا حلقه لاستیکی آن را به نخ محکم می نمایند تا در نخ بازی نکند و دیگر آنکه آن را بصورت آزاد در نخ رها می کنند و احیانأ بر روی نخ اصلی از گره یا سرب چاکدار کوچک جهت توقف انتهایی استفاده می نمایند.

عمدتأ می بایست عمق را با تقریب تنظیم نمود. سپس به مقدار کافی سرب یا وزنه به اندازه ای که شناور فرو نرود اضافه کرد. حتمأ وزنه ها را حداقل در فاصله 15 سانتیمتری دور از قلاب نصب نمایید. آنگاه ارتفاع ریسه را بوسیله حرکت شناور بر روی آن باندازه ای افزایش دهید تا شناور خیلی در آب فرو نرود یعنی سر شناور حدود دو سانت و نیم بالاتر از سطح آب قرار گیرد. این کار سبب می گردد وقتیکه کپور به طعمه نوک زد وزنه ها از جای خود حرکت کنند و باعث نامتعادل شدن شناور گردند. زیبایی این روش در آن است که کپور هیچ احساسی از وزنه و مقاومت آن ندارد چراکه شناور مقاومت وزنه ها را برای ماهی خنثی کرده است.
استفاده از شناور روشی عالی برای استفاده در آبهای آرام و دریاچه هاست چون تنظیم آن در رودخانه هایی که دارای جریان تند است مشکل می باشد. روش ماهیگیری با شناوری بسیار سرگرم کننده است اما می تواند کاری سخت و محدود به دامنه کمی از ماهیان جهت ماهیگیری باشد. اگر می خواهید صیدی موفق داشته باشید از اطراف گیاهانی که در زیر آب هستند و رعایت سکوت هنگام ماهیگیری غافل نشوید.

تجهیزات مورد نیاز :
نوع چوب مورد نیاز چوبی با اکشن 1.5 تا 2 پوند تست خمیدگی (وزن تست چوبهای مخصوص کپورگیری متفاوت می باشد و بر اساس پوند بر روی چوب مشخص می گردد) می باشد. شما به چوبی نیازمندید که اکشن خوبی داشته باشد تا بتوانید شناور و وزنه های متصل به نخ را تا فاصله ای حدود 18 متر پرتاب کنید. شما معمولأ میتوانید از نخهایی با مقاومت حدود 4 کیلوگرم استفاده کنید. اگر فکر می کنید که ممکن است کپوری بزرگ به قلاب شما بیفتد یا به مانعی برخورد کند می توانید 15 سانتیمتر بالای قلاب را از نخ های بافته شده انتخاب کنید.
در محل اتصال نخ مونوفیلامنت و نخ بافته شده از یک هرزه گرد کوچک استفاده کنید. همچنین می توانید از جوشانده ها و دانه ها همچون ذرت با اضافه کردن گیسو به قلاب استفاده کنید.

دیدگاه خود را بیان فرمایید

منبع:fishing.ir


بستن


1391 - 1392 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به وب سایت تخصصی ماهیگیری ایران فیشینگ می باشد . (طراحی : فرید خسروی www.ZAMANISP.com )
مجوز استفاده از قالب خبري ناب نيوز براي اين دامنه داده نشده , براي دريافت مجوز قالب بر روي لينک ، ( درخواست مجوز ) کليک کنيد